Radionica Sekcija ribe jedna je od radionica potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji. Ideju je razradila profesorica Vesna Burušić.
Cilj je ove radionice omogućiti učenicima samostalnu organizaciju timskog rada što uključuje odabir članova tima, podjelu zaduženja, praćenje rada svakoga člana i međusobnu suradnju u svim fazama rada te usvojiti vještinu seciranja ribe.
Tjedan dana prije planirane sekcije ribe, nastavnik odabire među učenicima 6 voditelja skupina. Oni trebaju kupiti 1 ribu (npr. pastrvu), zajednički secirati ribu (u školi, kod kuće,..) i prema radnom listiću (kojeg je pripremio nastavnik) upoznati vanjsku i unutrašnju građu. Tijekom rada fotografiraju sekciju koju provode, a slike će iskoristiti za prezentaciju ostalim učenicima. Također trebaju pripremiti pitanja za ponavljanje.
Na satu sekcije učenici su bili podijeljeni u 6 skupina, a svaka skupina imala je jednog od voditelja – učenika koji je nadgledao sekciju ribe svoje grupe, upućivao i pomagao ostalim učenicima svoje skupine u seciranju ribe, pomagao u traženju i označavanju dijelova ribe. Svaki učenik nacrtao je seciranu ribu i/ili označio dijelove na prethodno priređenoj slici na nastavnom listiću. Korišteni su pribor za sekciju i mikroskop.
Radionica je pilotirana u 2.E razrednom odjelu, u utorak, 11. studenoga 2014. godine u V. gimnaziji. Radionici je prisustvovala i kolegica Zrinka Pongrac Štimac.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu i jako su se trudili odraditi sve pripremljene zadatke. U gotovo svim evaluacijskim listićima učenici su oduševljeni radionicom, sadržajem i načinom provođenja. Hvale primjenjivost sadržaja i samostalnost koju su tijekom radionice ostvarili.
Komentari učenika:
„Sve mi se čini zanimljivo, bilo je jako korisno. Svidio mi se način na koji smo to obradili, jer je lakše zapamtiti kada nešto vidimo.“
„Mislim da je sat bio vrlo zanimljivo osmišljen i zabavan jer su svi učenici bili uključeni u nastavu i ono što radimo. Osim što smo se zabavili, nešto smo i naučili. Zato mislim da bi više sati trebalo biti napravljeno po sličnom principu.“
„Sat je nadišao sva moja očekivanja.“
„Najkorisnije mi je bilo seciranje ribe jer sam vidjela sve organe ribe i naučila njihovu funkciju.“
„Osobno smatram ovakav način učenja učinkovitim i zabavnim, svakako ne bi škodilo ponoviti.“
Kako je bilo, pogledajte u galeriji: