Radionica Zdrava prehrana, čuvar zdravlja jedna je od četiri radionice nastavne teme nazvane Hrana, piće i kretanje u službi zdravlja iz potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji u sklopu projekta IPAQ Peta. Ideju je razradila profesorica Romana Halapir Franković sa studenticama biologije i kemije s PMF-a, Martinom Tušek i Nives Matijaković.
Cilj ove radionice je usporediti kvalitetu vlastitog „tanjura“ s „tanjurom“ kvalitetnog obroka (izrađenog na principu piramide prehrane), upoznati učenike sa štetnim posljedicama unošenja prevelikih količina hrane u organizam, s načinima računanja bazalnog metabolizma i energetske vrijednosti hrane unesene u organizam te ih osposobiti za samostalnu prilagodbu vlastite prehrane potrebama osobnog bazalnog metabolizma i općenito energetskoj potrošnji svoga organizma.
Radionica je organizirana kao rad u šest grupa. Učenici su trebali pomoću dobivenog materijala koji je simbolizirao hranu „pripremiti“ jedan obrok, a zatim složiti svoju piramidu prehrane i prezentirani ostalim grupama. S nastavnikom su, nakon toga, sve grupe usporedile dobivene piramide prehrane s onom koju predlažu nutricionisti. Svaki je učenik izračunao svoj bazalni metabolizam, kalorijsku vrijednost svog „ručka“ i razvrstao unesene energetske vrijednosti prema vrsti biomolekula iz koji ih je dobio. Raspravili su i „jelovnike“ pojedinih učenika koji su tijekom proteklog tjedna zapisivali sve što su pojeli zajedno s pojedenim količinama. Donijeli su i zaključke o tome jesu li jeli dovoljno s obzirom na svoje potrebe te o posljedicama prekomjernog ili nedovoljnog unosa hrane u organizam. Na kraju je svaka grupa smislila slogan vezan uz zdravu prehranu.
Radionica je pilotirana u 3.C razrednom odjelu, u ponedjeljak, 24. studenoga 2014. godine V. gimnazije. Radionici je prisustvovao i kolega Mihael Kozina. Radionicu je moderirala Romana Halapir Franković.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu i jako su se trudili odraditi sve pripremljene zadatke. Radionica je bila zanimljiva učenicima, ali i studentima koji su pomogli u pripremi. Najzanimljivije im je opušteno usvajanje gradiva i istovremeno povezivanje tih obaveznih sadržaja sa svakodnevnim životom. Neki komentari učenika:
„Najkorisnije mi je bilo naučiti kako računati kalorijsku vrijednost obroka.“
„Treba se zdravo hraniti. To je uvijek dobrodošla tema.“
„Sat je bio vrlo zanimljiv, pogotovo mi se sviđa to što smo dobili tanjur s hranom te način na koji smo se kolektivno morali dogovoriti kakav obrok sastaviti, tj. morali smo se složiti oko toga što je zdravo.“
„Najkorisnije je bilo kada smo dijelili hranu prema piramidi, računali bazalni metabolizam i potrošene kalorije.“
„Bilo je zanimljivo, a tema je i korisna jer ćemo to moći primjenjivati i izvan škole. Radili smo razne zadatke u grupi, što potiče sve da sudjeluju.“
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji: