Potprojekt „Projektna nastava“ se proveo u okviru održivog razvoja u nekoliko tema: Gospodarenje šumom, Biomasa i Solarne elektrane.
Pilotiranje projekta Gospodarenje šumom u okviru održivog razvoja
Projekt Gospodarenje šumom u okvirima održivog razvoja u sklopu projekta IPAQ Peta, potprojekta Projektna nastava, izradili su učenici Srednje škole Lovre Montija, Knin, Gimnazije Vukovar i V. gimnazije, Zagreb.
Napravljena je powerpoint prezentacija, koju su prezentirale učenice 3.F razrednog odjela Anja Car i Ana Tomljenović. Prezentacija je održana razrednim odjelima V. gimnazije: 3.F, 24. studenoga 2014. godine i 3.E 25. studenoga 2014. godine.
Učenici oba razredna odjela su sa zanimanjem slušali izlaganje o očuvanju šuma i recikliranju drvnog otpada. Vrlo povoljno su ocijenili važnost teme za očuvanje životne sredine, te pitanjima potaknuli raspravu o zakonskoj regulativi održivosti šumskog fonda Republike Hrvatske u usporedbi sa zakonima Europske unije.
Napravljena je powerpoint prezentacija, koju je prezentirala učenica 3.A razrednog odjela Ana Mrkojević. Prezentacija je održana 17. studenoga 2014. u 3.A razrednom odjelu Gimnazije Vukovar na satu engleskog jezika. Prezentacija je također održana na engleskom jeziku.
Učenici su sa zanimanjem slušali izlaganje o očuvanju šuma i recikliranju drvnog otpada. Vrlo povoljno su ocijenili važnost teme za očuvanje životne sredine, te pitanjima potaknuli raspravu o zakonskoj regulativi održivosti šumskog fonda Republike Hrvatske u usporedbi sa zakonima Europske unije.
Pilotiranje projekta Biomasa u okviru održivog razvoja
Projekt Biomasa u okvirima održivog razvoja u sklopu projekta IPAQ Peta, potprojekta Projektna nastava, izradili su učenici Srednje škole Lovre Montija, Knin, Gimnazije Vukovar, V. gimnazije, Zagreb i učenici Srednje škole Pakrac. Napravljena je powerpoint prezentacija, koju su prezentirale učenice 4.A razreda Paula Colosetti i lvna Krpan. Prezentacija je održana u 4.A razredu 26. siječnja 2015. godine.
Učenici su s velikim zanimanjem slušali izlaganje o proizvodnji briketa i peleta, iskoristivosti slame, trave, lišća te drugih ostataka. Aktivno su diskutirali o obnovljivim izvorima energije i primjeni briketa i peleta u vlastitim domaćinstvima.
Pilotiranje projekta Solarne elektrane u okviru održivog razvoja
Projekt Solarne elektrane u okviru održivog razvoja u sklopu projekta IPAQ Peta, potprojekta Projektna nastava, izradili su učenici Srednje škole Lovre Montija, Knin, Gimnazije Vukovar, V. gimnazije, Zagreb i učenici Srednje škole Pakrac. Napravljena je powerpoint prezentacija, koju su prezentirale učenice 3.A razreda Anamarija Grgić i Anđelka Rozman. Prezentacija je održana u 3.A razredu 26. siječnja 2015. godine.
Učenici su s velikim zanimanjem slušali izlaganje o solarnim elektranama, principu rada i maloj iskoristivosti ogromne količine sunčeve energije koja dolazi na Zemlju. Aktivno su diskutirali o obnovljivim izvorima energije i njihovoj budućnosti.
Komentari učenica koje su provodile projekt:
„ldeja projekta je izvrsno osmišljena, ali provedba nije bila dobro definirana. Bilo je teško raditi u grupama koje nisu iz naše škole, iako je to jako dobar način upoznavanja i povezivanja različitih krajeva RH. Predložili smo posjet pogonu koji proizvodi brikete, a nalazi se u okolici Lipika, ali nismo mogli provesti tu ideju. Prvi dio projekta bio je koristan, ali drugi je zbog lošije organizacije i provedbe izgubio na korisnosti. Usprkos svemu naučili smo koristan sadržaj i prenijeli ga svojim kolegama iz razreda.“
„Za početak bih htjela istaknuti kako sam jako ponosna i sretna što sam uopće imala priliku sudjelovati na projektu kao što je ovaj. Mislim da je IPAQ Peta projekt te učenici i profesori koji su bili uključeni u rad na njemu znatno poboljšao i unaprijedio rad, ali i sam način rada u V. gimnaziji. Nadam se da smo kroz teme koje smo obradili uspjeli potaknuti učenike, profesore, a i roditelje na razmišljanje te da će ovaj projekt ostaviti velik utisak u našem, kako užem, tako i u širem okruženju. Sve u svemu, nakon završetka svih dijelova projekta, svih radova i istraživanja, sa sigurnošću mogu reći da IPAQ Peta predstavlja jedan izuzetan pozitivan pomak i napredak za nas kao buduće studente i odrasle ljude, a posebno za V. gimnaziju.“
Komentari učenika koji su slušali izlaganje drugih učenika:
„Sat je bio zanimljiv i iz prezentacije smo nešto novo naučili, a i shvatili važnost šuma.“
„Mislim da bi trebalo više brinuti za okoliš.“
„Održani sat je bio vrlo zanimljiv te sam uvidio da kao narod moramo više čuvati naše šume i reciklirati.“
„Prezentacija je jako dobro sadržajno i tematski obrađena.“
Kako nam je bilo pogledajte u galeriji: