Radionica Volim piti čaj jedna je od četiri radionice nastavne teme nazvane Hrana, piće i kretanje u službi zdravlja iz potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji. Ideju je razradila Zrinka Pongrac Štimac s kolegicom Romanom Halapir Franković, a u osmišljavanju i pripremi su sudjelovali i studenti biologije i kemije s PMF-a: Ana Tominac, Martina Meznarić, Cvito Markov, Mateja Srkoč i Iva Štefančić.
Cilj ove radionice je upoznati učenike s različitim dijelovanjima pojedinih vrsta čajeva na ljudski organizam, osposobiti ih za samostalnu pripremu pojedine vrste čaja te primijenu stečenih znanja u svakodnevnom životu ovisno o trenutnom stanju vlastitog organizma.
Radionica je organizirana kao niz izvješća o sedam različitih čajeva uz istovremenu mogućnost konzumacije istih. Učenici su ranije podijeljeni u sedam skupina, a svaka je skupina dobila radni listić na kojem su pitanja vezana uz pojedinu vrstu čaja. Pitanja obuhvaćaju sadržaje vezane uz biljku iz koje se priprema čaj, uz ljekovita svojstva, način pripreme (recept) i prijedlog za konzumaciju u određenoj prilici (npr. za opuštanje, liječenje probavnih tegoba,…). Učenici su trebali proučiti predloženu literaturu, samostalno naći odgovore na pitanja, pripremiti prezentaciju (ili poster), održati izlaganje te pripremiti i ponuditi ostalim učenicima čaj na kušanje. Radionica je pilotirana u 4.D razrednom odjelu, u utorak, 9. prosinca 2014. godine V. gimnazije. Radionicu je moderirala Zrinka Pongrac Štimac.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu, pripremili su i održali zanimljive prezentacije te je svaka grupa ponudila ostalima čaj o kojem je govorila. Radionica je bila zanimljiva učenicima, ali i studentima koji su pomogli u pripremi. Izrazili su se vrlo pozitivno o načinu na koji su trebali povezati odabrani čaj sa sadržajima biologije (botanika) i kemije (ljekovita svojstva sastojaka čaja) te potvrdili da im je ovakav način učenja zanimljiviji i korisniji. Neki komentari učenika:
„Ovakav način nastave je drugačiji nego inače i predstavlja kvalitetan odmak od uobičajene nastave. Dolazi do izražaja samostalnost i kreativnost učenika, a potiče se i razvoj vještina timskog rada.“
„Korisna su mi bila nova znanja o čajevima i njihovoj korisnosti u zdravijem životu.“
„Smatram da bi trebalo biti više sati ovakve praktične nastave.“
„Korisno mi je bilo informiranje o čajevima mnogo detaljnije nego što bismo to sami eventualno proučavali, degustacija čaja. Te informacije nam mogu itekako koristiti u svakodnevnom životu.“
„Sviđa mi se ovakav način rada, vrlo je zanimljivo. Svi su morali sudjelovati, svatko je imao svoj dio posla.“
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji: