Na ŽSV nastavnika informatike/računalstva Vukovarsko-srijemske županije održanom 12.12.2014. u Gimnaziji M.A. Reljkovića u Vinkovcima, predstavljen je projekt IPAQ Peta: Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u gimnazijama u okviru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira
U uvodnom dijelu članovi ŽSV informatike/računalstva upoznati su sa nositeljem i školama partnerima, ciljevima i aktivnostima projekta, dok je u nastavku bilo riječi o podprojektima pri čemu je naglasak stavljen na podprojekt informatike.
IPAQ Peta predstavlja projekt koji za opći cilj ima podržati razvoj i provedbu HKO u prirodoslovnim gimnazijama te je iz tog razloga pokrio područje cijele Hrvatske od krajnjega istoga do krajnjega juga. Iako na udaljenim destinacijama u projekt su uključene V.gimnazija Zagreb-nositelj projekta i škole partneri:Gimnazija Vukovar-Vukovar, Srednja škola Pakrac-Pakrac, Srednja škola Lovro Montija-Knin, Gimnazija Metković-Metković te kao partner i Prirodoslovno-matematički fakultet-Zagreb.
Kroz unapređenje, modernizaciju i proširenje kurikula, edukaciju nastavnika o HKO i očekivanim rezultatima, studijskim putovanjem članova IPAQ Peta projektnog tima, radionicama usmjerenim na razvoj kurikula, audio-vizualnim-interaktivnim materijalima, te promocijom IPAQ Peta projekta na ŽSV i konferencijama, realiziraju se specifični ciljevi projekta:razvoj i modernizacija obrazovnog sustava i kvalifikacija u gimnazijama, modernizacija postojećih i razvoj naprednih kurikula za gimnazije temeljenih na ishodima učenja te razvoj nastavnih kapaciteta za provedbu inovativnog učenja i poučavanja.
Projekt se sastoji od podprojektnih timova koji provode aktivnosti na svojim područjima:
-podprojektni tim za fiziku kroz aktivnosti ima zadatak osmisliti 20-24 laboratorijske vježbe u skladu sa suvremenim načelima problemske nastave, izraditi priručnik za učenike i nastavnike te proširiti kurikul za prirodoslovno-matematičke gimnazije u dijelu koji se odnosi na laboratorijske vježbe,
-podprojektni tim za matematiku kroz aktivnost razvoja metodologije praćenja i ocjenjivanja učenika korištenjem „klikera“ (classroom response system),izradom zbirki vježbi s uputama za nastavnike i drugim aktivnostima ima zadatak razviti i izvesti program Nacrtna geometrija u trajanju od 60 sati,
-podprojketni tim za oblikovanje urbanog okoliša kroz organizirane radionice i terensku nastavu ima zadatak izraditi kurikul s ishodima učenja za interdisciplinarnu projektnu nastavu iz predmeta likovna umjetnost, sociologija, engleski, njemački i francuski jezik na temu Urbane interpolacije,
-podprojektni tim za terensku nastavu kroz aktivnosti posjete špilji Lokvarski park-šuma Golubinjak i Parku prirode Papuk ima zadatak razviti kurikul za interdisciplinarnu terensku nastavu iz biologije, kemije i planinarenja (TZK),
-podprojektni tim za projektnu nastavu-održivi razvoj ima zadatak izraditi kurikul za projektnu nastavu iz područja Održivi razvoj, osmisliti i izraditi Priručnik za nastavnike sa radnim materijalima za učenike, proučavati raznolike odnose između prirodnih, društvenih, gospodarskih i kulturnih dimenzija okoliša,
-podprojektni tim za nastavne metode u biologiji i kemiji ima zadatak razviti nastavne metode koje potiču učenike na stvaranje pozitivnog i odgovornog stava prema zdravlju, živom svijetu i prirodi,
-podprojektni tim za informatiku ima zadatak izraditi kurikulum za učenje programiranja u programskom jeziku Python koji će se temeljiti na razradi ishoda učenja prema HKO a zadatak će se ostvariti kroz aktivnosti provedbe 10 webinara te dvodnevnom radionicom u Metkoviću.
Gimnazija Vukovar je sa svojim djelatnicima uključena u podprojektne timove za fiziku, terensku nastavu, oblikovanje urbanog okoliša i informatiku.
U sklopu podprojekta informatike do sada je održano svih 10 webinara .
Teme webinara vezane su za savladavanje programskog jezika Python i provodile su se od siječnja do prosinca 2014.godine u ukupnom trajanju 20 školskih sati. Teme webinara su sistematizirane kako bi polaznici ovladali prvo osnovama a potom usvojili i napredne tehnike programiranja u programskom jeziku Python:
- Uvod u Python (motivacija, instalacija, i osnovne naredbe)
- Naredbe grananja i ponavljanja
- String, lista, skup, rječnik i datoteka
- Kornjačina grafika
- Objektno programiranje
- Red, stog, stablo i graf
- Rekurzije, kombinatorni algoritmi i kriptografija
- Izrada grafičkog sučelja
- Baze podataka
- Mrežno programiranje
Snimke održanih webinara mogu se naći na: https://ipaq.petagimnazija.hr/webinari/. Predavači na webinarima su nastavnici informatike u V. gimnaziji Zagreb, profesori savjetnici: Predrag Brođanac i Saida Deljac.
Program „IPAQ Peta Webinari“ uvršten je u plan stručnih skupova Županijskog stručnog vijeća nastavnika informatike/računalstva strukovnih škola Grada Zagreba. Sudionici su mogli dobiti potvrdu o stručnom usavršavanju tako da prije održavanja webinara osobno naprave prijavu putem portala www.ettaedu.eu . Također je prilikom ulaska u webinar bilo potrebno unijeti podatke (ime i prezime, email i školu) te popuniti anketu na kraju webinara. Potvrdu o sudjelovanju sudionici su mogli preuzeti u odjeljku Moje potvrde nakon održavanja webinara.
Održane su i slijedeće aktivnosti:
10. prosinca 2013. u V. gimnaziji Zagreb održan je Županjski stručni skup nastavnika informatike/računalstva strukovnih škola Grada Zagreba.
14.-16. travnja 2014. u kongresnom centru hotela Zora u Primoštenu, održan je stručni skup za učitelje i nastavnike informatike i računalstva osnovnih i srednjih škola Info@Edu III.
23. travnja 2014. u XV gimnaziji Zagreb, održan je skup Županijskog stručnog vijeća nastavnika informatike za gimnazije Grada Zagreba.
Savjetovanje Računalo u školi XVIII 28. – 30 . rujna u Solarisu kraj Šibenika. Tema ovogodišnjeg savjetovanja bila je: INFORMATIČKO OBRAZOVANJE I POVEĆANJE KOMPETITIVNOSTI
16. po redu CARNetova korisnička konferencije pod nazivom „Povežete se, polijećemo“ držala se 19.-21. studenog u Zagrebu. Na konferenciji je sudjelovalo više od 500 sudionika i izlagača koji su sudjelovali na niz predavanja, okruglih stolova i posebnih događanja. U okviru konferencije,održano je posebno događanje pod nazivom EU arena, na kojem su se prezentirali europski projekti iz područja primjene tehnologije u obrazovanju.
U skopu svih skupova voditeljica podprojekta Informatike Saida Deljac predstavila je svrhu i ciljeve cijelog projekta, potprojkata pojedinačno te dala pregled do sada ostvarenih aktivnosti iz područja informatike.
Održana je i dvodnevna radionica u Metkoviću:
Dvodnevna radionica iz programskog jezika Python održana je u Gimnaziji Metković 23. i 24. lipnja 2014. u okviru ŽSV nastavnika informatike/računalstva Dubrovačko- neretvanske županije. Predavači na radionici bili su profesori savjetnici V. gimnazije Zagreb, Predrag Brođanac i Saida Deljac. Cilj radionice bio je upoznati prisutne nastavnike s mogućnostima koje pruža Python, a koje se mogu iskoristiti za unaprjeđenje nastave iz informatike. Sudionici radionice su se kroz demonstracije različitih primjera i samostalan rad na računalu upoznali s različitim temama u Pythonu (funkcijama, petljama, datotekama, listama, izradom grafičkog sučelja, bazama i mrežama). Razgovor i diskusija na kraju radionice pokazali su da su pojedini nastavnici spremni stečena iskustva i zapažanja na radionici iskoristiti za unaprjeđenje svojih operativnih planova i programa iz informatike.
Nakon što je Sanja Pavlović Šijanović, prof.inf. iz Gimnazije Vukovar, član podprojektnog tima za informatiku završila sa predstavljanjem projekta, članovi ŽSV nastavnika informatike/računalstva vukovarsko-srijemske županije su aktivnim postavljanjem upita i diskusijom pokazali želju za implementacijom programskog jezika Python u svoje nastavne planove i programe te njegovom realizacijom tijekom ove školske godine.
Projekt IPAQ Peta počiva na preporukama HKO i kao takav zasigurno će doprinijeti izgradnji kvalitetnijeg sustava obrazovanja koje će u konačnici naše učenike pripremiti na daljnje usavršavanje kako bi pronašli adekvatno mjesto na tržištu rada i na taj si način osigurali sigurnu i kvalitetnu budućnost.