Kurikulum i materijali
Uvod
Kurikulum za učenje programiranja u programskom jeziku Python nastao je iz potrebe uvođenja novih koncepata učenja programiranja koji se ne mogu realizirati tradicionalnim programskim jezicima.
Kurikulum se sastoji od 3 modula. Svaki modul namijenjen je jednoj godini učenja programiranja u programskom jeziku Python. Za svaki modul (s pripadnim ishodima učenja) provedena je razrada jedinica ishoda učenja prema uputama za razvoj obrazovnih programa temeljem Priručnika za razvoj strukovnih standarda, zanimanja kvalifikacija i kurikuluma (studeni 2011.) i Metodologije izrade strukovnih standarda, zanimanja, kvalifikacija i kurikuluma (prosinac 2011.) proizašlih iz IPA projekta 2007-2009 Jačanje institucionalnog okvira za razvoj strukovnih standarda, kvalifikacija i kurikuluma EuropeAid127472/d/ser/HR i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (2009).
Svaki od tri modula sadrži: naziv predmeta, ishode učenja koje će učenik steći u određenoj godini učenja, nastavne cjeline i razrađene nastavne teme, okruženje za učenje, metode i oblike rada, elemente i oblike praćenja i vrednovanja polaznika te literaturu za učenike. Okruženje i uvjeti za organizirano učenje sadrže uvijete koji su neophodni za ostvarivanje ishoda učenja korištenjem računalne i programske opreme.
Razrada jedinica ishoda učenja je dana u Kurikulumu za svaki modul i sve jedinice (nastavne teme) modula. Pojedina jedinica sadrži: naziv, razinu, obujam, cilj/svrhu, ishode učenja (5-10), uvjete u kojima se stječu kompetencije, provjeru i vrednovanje te primjer provjere i vrednovanja u skladu s preporučenim i propisanim obrascem za standard kvalifikacije.
Razina ishoda učenja je 4 i 5 što prema Hrvatskom kvalifikacijskom okviru odgovara razini srednjoškolskog obrazovanja.
Obujam ishoda učenja naveden je na početku svakog modula i predstavlja ukupno vrijeme koje je potrebno učeniku kako bi usvojio ishode učenja kako pojedinog modula tako i pojedine nastavne teme unutar modula. Jedinica od 1 obujma odgovara 25 sati učenja. U obujam je uključeno vrijeme povedeno na nastavi kao i vrijeme potrebno za izradu domaće zadaće, projektnih zadataka i drugih oblika organiziranog i samostalnog učenja.
Broj ishoda učenja jasno odražava raspon sadržaja učenja, a svaki ishodi započinje jednim aktivnim glagolom povezan sa sadržajem na koji se odnosi. Primjeri provjere i vrednovanja predstavljaju provjeru usvojenog sadržaja i primjene znanja u okviru minimalnih učeničkih postignuća.
Ovisno o broju godina učenja programiranja, ovaj kurikulum se može primjenjivati u nastavi informatike u općim, jezičnim i prirodoslovno-matematičkim gimnazijama kao i u strukovnim školama koje u svojim programima imaju temu programiranja.
Preuzmite cijeli
Kurikulum za programiranje u programskom jeziku Python
MATERIJALI ZA PROVOĐENJE KURIKULUMA IZ PYTHONA
1. MODUL
Uvod u Python
Tipovi podataka i varijable
Osnovne funkcije
Relacijski i logički operatorii
Uvjetne naredbe
Naredbe ponavljanja (for i while)
Vlastite funkcije
String
Lista
2. MODUL
Skup
Rječnik
Datoteka
Kornjačina grafika
Radovi učenika – kornjačina grafika
Objektno usmjereno programiranje
Rekurzije
Apstraktne strukture podataka:
Stog, Red, Stablo
3. MODUL
Kriptografija
Grafičko korisničko sučelje:
Prozor
Okvir za ispis teksta
Polje za unos teksta
Gumb
Dijaloški prozori
Okrugli gumb
Kvadratni gumb
Izbornici
ListBox
Radovi učenika_GUI
Baze podataka
Mrežno programiranje
Višedretveno programiranje
Višeprocesorsko programiranje
DODATNE TEME
Kombinatorni algoritmi
Apstraktna struktura podataka: Graf
Autori materijala: Saida Deljac i Predrag Brođanac