Radionica Mikroskopiranje trajnih preparata jedna je od radionica potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji. Ideju je razradila profesorica Bojana Davda Sirovina u suradnji s kolegicama Monikom Zelić i Zrinkom Pongrac Štimac.
Cilj je ove radionice omogućiti učenicima samostalno istraživanje mikroskopiranjem koje uključuje odabir objekta promatranja, mikroskopiranje, analiziranje objekta promatranja i predstavljanje rezultata istraživanja.
Nastavnik je pripremio preparate za mikroskopiranje prikladne uzrastu (za 1. razred) – životinjska tkiva i organe. Učenici koji su se odlučili sudjelovati u pilotiranju odabrali su hoće li raditi samostalno ili u paru. Od nastavnika su dobili pismene uputu i praktične savjete o pravilnom načinu mikroskopiranja te nužnu stručnu literaturu. Tijekom nekoliko susreta mikroskopirali su odabrane preparate. Korišteni su mikroskopi, trajni preparati i pribor za mikroskopiranje.
Nakon što su završili vježbu, pripremili su listiće i plakate ili prezentacije pomoću kojih su ostalim učenicima u razredu predstavili rezultate svoga rada.
Ovaj način rada je najprikladniji za dodatnu nastavu biologije gdje su učenici motiviraniji, manji broj ih pohađa taj oblik nastave te je moguće više sati posvetiti radionici. A prezentacije se mogu napraviti na redovnoj nastavi.
Radionica je pilotirana sa skupinom učenika prvih razreda iz a i d razrednih odjela, od 13. studenog do 9. prosinca. Rezultati su predstavljeni 9. prosinca 2014. godine u prostorijama V. gimnazije.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu i jako su se trudili odraditi sve pripremljene zadatke. U gotovo svim evaluacijskim listićima učenici su oduševljeni radionicom, sadržajem i načinom provođenja. Hvale primjenjivost sadržaja, a mnogi ističu da bi takvih radionica trebalo biti više u redovnoj nastavi. Neki komentari učenika:
„Najkorisnije mi je bilo mikroskopiranje jer sam mogla osobno proučiti preparate. Naučila sam puno novih stvari. Bilo mi je zanimljivo gledati prezentacije. Najviše mi se svidjela prezentacija o mozgu i kralježničnoj moždini konja.“
„Sviđa mi se što su se učenici potrudili objasniti nam rezultate mikroskopiranja.“
„Mislim da ću zbog svega (mikroskopiranje, izrada prezentacije, prezentiranje ostalim učenicima…) bolje i duže pamtiti nastavni sadržaj.“
„Potaknuta sam na sudjelovanje na nastavi i jako mi se sviđa ovakav način rada.“
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji: