Radionica Liječnici iz Pete jedna je od radionica potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji. Ideju je osmislila i razredila profesorica Zrinka Pongrac Štimac uz pomoć kolegice Sanje Vorih.
Cilj je ove radionice upoznati učenike s najčešćim bolestima organskih sustava čovjeka, uzročnicima, simptomima i načinima sprječavanja i/ili liječenja te razvijati kod učenika zdrave životne navike i osvijestiti važnost prevencije i samopregleda u zaštiti od bolesti.
Učenici su unaprijed podijeljeni u nekoliko skupina (6 skupina), a u svakoj skupini je tri do pet učenika. Svi su učenici dobili: radni list s popisom bolesti koje su obuhvaćene radionicom; radni list s prijedlogom pitanja za uzimanje anamneze; radni list s prijedlogom pitanja za postavljanje dijagnoze; radni list s propozicijama za utvrđivanje dijagnoze te radni list s uputama „Kako se pripremiti za radionicu?“ Svaka grupa unutar sebe pripremila je dvoje učenika koji su glumili „pacijente“, a svi učenici pripremili su se za ulogu liječnika.
Na satu su se suprotstavljale po dvije skupine, jedna u kojoj se nalazi „pacijent“ i druga koja predstavlja „liječnike“. Učenici u skupini koja predstavlja liječnike su, nakon uzimanja anamneze i postavljanja dijagnoze, predložili način liječenja te objasnili simptome određene bolesti pomoću svojih zabilješki na ploči te modela i crteža „pacijentu“ i ostalim učenicima koji su pratili tijek utvrđivanja bolesti „pacijenta“. Korišteni su: modeli srca, kostura čovjeka, bubrega, probavnog sustava, reproduktivnih organa žene, mozga, živčane stanice, model/crtež dišnog sustava, modeli/crteži staničnih dioba (mitoze i mejoze), preparati organa u formalinu (srce, pluća, mozak, spolne žlijezde,…). Radionica je pilotirana u 3.E razrednom odjelu V. gimnazije, 5. prosinca 2014. godine. Moderirala ju je Sanja Vorih.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu i jako su se potrudili pripremiti prije izvođenja radionice kao i tijekom njenog izvođenja kako bi odradili sve pripremljene zadatke. Samostalno su se organizirali u grupe te odabrali učenika koji će biti zadužen za vremensko praćenje postavljanja dijagnoze pojedinih skupina. U gotovo svim evaluacijskim listićima učenici su oduševljeni radionicom, sadržajem i načinom provođenja. Hvale zanimljivost, primjenjivost i korisnost radionice, te izražavaju želju za upravo ovakvim načinom obrade nastavnih sadržaja tijekom nastavne godine. Poneki učenici ističu da ih je upravo ova radionica potaknula na razmišljanje o budućem zanimanju. Neki komentari učenika:
„Najkorisnije mi je bilo dijagnosticiranje i prepoznavanje simptoma.“
„Ova radionica je zanimljiv način učenja o bolestima i jedno dobro iskustvo. Sviđa mi se kako je organizirana i mislim da bi ovakve radionice trebale postati temelj načina predavanja i obrazovanja, a ne jednom-u-životu iskustvo. Smatram da bi tim načinom predavanja i učenja učenici bili motiviraniji i zadovoljniji te da bi i ocjene bile bolje, a samim time i daljnja motivacija učenika za učenjem biologije.“
„Korisno mi je bilo to što sam ponovio i bolje razumio neke bolesti te njihove simptome i dobio sam uvid u posao liječnika.“
„Svidjelo mi se što su se svi uključili i naučili nešto i u isto vrijeme se zabavljali. Mislim da bi takva svakodnevna nastava bila svima zanimljivija.“
„Sat je bio zanimljiv, ponekad smiješan te vrlo poučan za one koje zanimaju procesi i detalji oko bolesti.“
„Ovom vježbom smo lakše svladali gradivo i slikovitije nam je bilo opisano.“
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji: