Radionica „U zdravom tijelu zdravi duh“ jedna je od četiri radionice nastavne teme nazvane Hrana, piće i kretanje u službi zdravlja. A to su radionice potprojekta Nastavne metode u biologiji i kemiji. Ideju je razradila profesorica Romana Halapir Franković, a u osmišljavanju su sudjelovale i profesorice biologije i kemije Mateja Srkoč i Iva Štefančić.
Cilj je ove radionice osvijestiti kod učenike ulogu zdrave prehrane i tjelesnih aktivnosti u očuvanju cjelokupnog zdravlja – povezanosti uma, tijela i kvalitetnog, zdravog okoliša. Radionica je organizirana kao rad u šest grupa. Svaka grupa dobiva poseban zadatak nakon kojeg trebaju ispričati svoj dio priče o važnim nutrijentima ostalim učenicima. Učenici su na taj način saznali odgovore na pitanja zašto je važno znati kuhati; zašto valja jesti voće; što se skriva iz crvene boje rajčice, zašto se čokolada smatra hranom bogova; zašto čovjek voli slatko, a mačke ne te što je i o čemu ovisi snaga naših pokreta. Također su naučili mjerit tlak i puls i povezali promjene tlaka i pulsa s tjelesnom aktivnošću. Korišteni su tlakomjeri i užad za preskakanje.
Radionica je pilotirana u 3.A razrednom odjelu, u četvrtak, 20. studenoga 2014. godine V. gimnazije. Radionicu je moderirala Romana Halapir Franković, a prisustvovale su i kolegice Vesna Burušić i Zrinka Pongrac Štimac. Radionica je pilotirana također i u 3.A razredu srednje škole Pakrac, u srijedu 15. siječnja 2015. godine. Pilotirala ju je kolegica Vesna Aničić.
Učenici su ozbiljno shvatili radionicu i jako su se trudili odraditi sve pripremljene zadatke. U gotovo svim evaluacijskim listićima učenici su oduševljeni radionicom, sadržajem i načinom provođenja. Hvale primjenjivost sadržaja, a mnogi ističu da će razmisliti i nastojati promijeniti način prehrane.
Komentari učenika:
„Sviđa mi se što radimo na ovom sadržaju jer mislim da je jako bitno paziti na prehranu, pogotovo u današnje vrijeme kada se hranimo vrlo loše.“
„Općenito informacije koje smo dobili i saznali su iznimno korisne.“
„Najkorisnije mi je bilo zašto je važno znati kuhati.“
„Ovo su bila dva jako zanimljiva sata koja su relativno brzo prošla i potakla su me na slušanje, praćenje, uključivanje, raspravu i razmišljanje. Rado bih da se i redovni sati održavaju na sličan način.“
„Organizacija ove radionice mi se jako svidjela. Svaki učenik je potaknut na sudjelovanje u nastavi, razgovarali smo i diskutirali o pojedinim korisnim temama te otkrili i neke bitne stvari u vezi naše prehrane koje nam mogu koristiti u životu.“
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji: